|
Allgemeines zum Boot Fragen, Antworten & Diskussionen. Diskussionsforum rund ums Boot. Motor und Segel! |
|
Themen-Optionen |
#1
|
||||
|
||||
Epicboats.com
Hallo!
Anscheinend eine neue Firma die sich auf die Produktion von Hybridbooten spezialisiert hat. www.epicboats.com Angeblich ist der Verbrauch von Benzin 50% geringer. Laut Hersteller könnte man eine Stunde lang Boot- bzw. Wakeboardfahren, ohne das der Motor auch nur einen Tropfen Benzin verbrennt. Alles auf Batterie.
__________________
mfg Perf Geändert von peRformAnceE (21.01.2010 um 19:40 Uhr) |
#2
|
||||
|
||||
Habs jetzt nicht so genau angesehen, aber was passiert denn nach der Stunde Batteriefahrt mit dem Spritverbrauch?
__________________
Gruß Nils |
#3
|
||||
|
||||
Dann Springt der Motor ein Also, der Benzinbetriebemotor
__________________
mfg Perf |
#4
|
||||
|
||||
Ja, und er muss dann das Boot antreiben und eine dicke Batterie aufladen.
__________________
Gruß Nils |
#5
|
||||
|
||||
Weiß ich nicht ob das geht, hab nur was von Steckdose gelesen.
Kann schon sein dass das Boot schwerer ist als ein normales, aber das ist ja hier egal, da es ein Wakeboardboot ist. Dann hat man halt anstatt eines Wassertanks, eine Fette Batterie hinten drin!
__________________
mfg Perf |
#6
|
||||
|
||||
Clean Water Act Epic 23e Hybrid Boat: Run time: Up to 3 hours on batteries, plus 30 hours on gas generator Recharge time: One hour Seats: 14 people Price: $150,000 Get it: epicboats.com Digital Imaging: Eric Heintz; Photograph: Courtesy Epic Boats
Boaters like spray and sun in their face, not exhaust. The first hybrid sport boat, courtesy of a co-designer of the Aptera electric car, delivers cleaner thrills. Water resistance means that a 38mph boat requires as much power as far-speedier cars, and marine engineers have struggled to give a hybrid enough oomph. Chris Anthony and his team boosted an electric motor to 268 horsepower, partly by passing more cooling fluid over it to let it spin ultra-fast without overheating. Lithium-ion batteries (2,200 pounds of them), stored under the floor, feed the motor silently for up to three hours. When they run low, a gas generator kicks in. Even then, the system uses half the fuel (about three gallons per hour) and spews half the emissions of other wakeboard-ready motorboats, since the generator only needs to rev high enough to recharge the battery, not to move the drivetrain itself. Shipping this month, the Epic 23e has a waiting list even at $150,000. Anthony expects the price to drop closer to gas models within two years as batteries become more common and as fuel costsand emissions limits turn the tide toward greener boating. Quelle: http://www.popsci.com/gear-amp-gadge...s-seas-cleaner
__________________
mfg Perf |
Themen-Optionen | |
|
|