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Technik-Talk Alles was nicht Bootspezifisch ist! Einbauten, Strom, Heizung, ... Zubehör für Motor und Segel |
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Themen-Optionen |
#1
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Was ist das??
Hallo Wassersportler
Habe mir ein gebrauchtes Boot aus Amiland zugelegt. Im Motorraum ist mir etwas aufgefallen was ich nicht kenne. Vieleicht kennt jemand dieses System? Es ist ein Anschluss, der zu einer Patrone geht die am Krümmer befestigt ist. Von hier aus gehen Leitungen zu den Wasserabläßen am Motorblock rechts und links, sowie an die Kühlwasserschlauche rechts und links vom Thermostat. Siehe Bilder. Was könnte das sein und wozu benötigt man soetwas? |
#2
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Moin moin,
auf jeden Fall ein mehrfacher potenzieller Wasserverlust durch jeweils nur einer Schlauchschelle befestigter Schnickschnack im Kühlkreislauf... Gruß ALF
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... Wasserwandern macht auch Spaß - schönes Abenteuer ... |
#3
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Die anderen Original-Wasserschläuche haben auch "nur" eine Schelle.....
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Gruß Dirk SAGA 27 AK mit Yanmar 4JHE |
#4
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Motorspülanschluss um den Einkreiskühlkreislauf nach Gebrauch im Salzwasser mit Süsswasser zu spülen?
Gruß Michael |
#5
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Motorspülanschluß
SuperFlush Conventional FlushingThe Ultimate Weapon Against Saltwater Corrosion Declassified Now the same technology used by the elite U.S. Army Rangers and U.S. Navy Seals is available to protect your marine engine. Our patented turbine driven valve converts normal city water into high pressure pulses that blast the salt out of your engine. If you flush your inboard or sterndrive with earmuffs or factory connections, your exhaust risers might look like the exhaust riser below. This particular riser was flushed with earmuffs and had 243 hours on it when it failed. This incident resulted in engine failure which cost the owner in excess of $8,000.00. Super Flushing If you flush your inboard or sterndrive with SuperFlush your exhaust risers probably look like the exhaust riser below. U.S. Navy tests and evaluations prove that our Pulsed High Pressure Technology can double or triple the life of marine engine parts exposed to seawater. Not to mention increased reliability and safety. SF 400 Series Marine Engine Flushing System is Easy and Effective Step 1: Attach hose and turn on water. Step 2: Engine fills and flushes. Step 3: Finished in 4 minutes. The system is the most convenient and effectivemarine engine flushing and corrosion control system ever made. Its EASY to install, its EASY to use. Its operation is fully automatic. Hook up a garden hose to the installed SuperFlush access panel, turn on the faucet and in four minutes your engine is flushed. It works with your boat in or out of the water without running the engine!<SPAN style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: Arial; mso-default-font-family: Arial; mso-ascii-font-family: Arial; mso-latin-font-family: Arial; mso-hangul-font-family: 'Times New Roman'; mso-kana-font-family: 'Times New Roman'; mso-bopomofo-font-family: 'Times New Roman'; mso-han-font-family: 'Times New Roman'; mso-latinext-font-family: Arial; language: EN">Nothing works like a SuperFlush.
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#6
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(solche Antworten finde ich super, wäre ich nie drauf gekommen....)
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Gruß Dirk SAGA 27 AK mit Yanmar 4JHE
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