#26
|
||||
|
||||
Wer hat denn hier gepöpelt ?
__________________
Gruß Fred ------------------------------------- Bootfahren in Kroatien ------------------------------------- |
#27
|
|||
|
|||
Ich habe es genau gelesen, Fred hat gar nicht gepöpelt.
http://smilies-world.de/smilies_pictures/1235.gif Geändert von ferenc (05.07.2014 um 18:46 Uhr) |
#28
|
||||
|
||||
__________________
Gruß Fred ------------------------------------- Bootfahren in Kroatien -------------------------------------
|
#29
|
|||
|
|||
Dann ist ja alles gut und es kann sachlich weiterdiskutiert werden.
|
#30
|
||||
|
||||
Ein Vereinsmitglied von uns ist gerade nach Budapest gefahren.
Germersheim -Budapest 19 Fahrtage. Respekt. Kontrolle in Ungarn ohne Beanstandungen (WSA-Kennzeichen) auch das Papier aus Regensburg wird nicht benötigt (so steht es in den aktuellen Karten )
__________________
Gruß Volker *************************************** und immer `ne Handbreit Sprit im Tank http://www.msv-germersheim.de Bin hier zu finden Inoffizielle Boote-Forum Map |
#31
|
||||
|
||||
Sorry vor zwei Wochen habe ich mit der Polizei Ärgel gehabt. Dann habe ich einem anfrage bei Schifffartsamt gestellt. Die schriftliche BestÄigung habe ich grade erhallten. Die WSA Bootschein in Ungarn nicht ausreichend. Wie sie das sreiben, es gibt kein Beweis, auf welche Gebiet darf das Bott fahren, wie viel Personen dürfen mit dem Boot fahren? Es gibt kein Gültigskeitdatum auf diesem Schein.
Es ist einem volle Unsinn. Die IBS hat diese Daten, aber alles nach eigene Angaben. Ich verstehe nicht die Amt. Von diesem IBS wird die Bootesfahren nicht sicherer nur teuerer. |
#32
|
||||
|
||||
Die Antwort stelle ich hier rein. Zu verstehen hilft Googl.
Tisztelt Peter Sipos Úr! Hatóságunkhoz 2014. 07. 02. napján 75/4343/0/2014. számon érkezett beadványára – német állampolgár tulajdonában lévő, német hajóokmánnyal rendelkező kishajó közlekedésének lehetősége magyarországi hajózásra engedélyezett vízterületeken – a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 5. § alapján, - az alábbi, általános jellegű, így joghatás kiváltására nem alkalmas tájékoztatást adom.A víziközlekedésről szóló 2000. évi XLII. törvény hajózásra alkalmasságra vonatkozó 17. § rendelkezései alapján az úszólétesítményt csak hajózásra alkalmas állapotban szabad üzemben tartani. Az úszólétesítmény hajózásra alkalmas, ha üzemképes és rendelkezik az úszólétesítményre előírt érvényes hajóokmányokkal továbbá, ha rendeltetésének és az engedélyezett hajózási zónára, illetőleg hajózási körzetre vonatkozó - külön jogszabályban megállapított - műszaki, biztonsági és környezetvédelmi követelményeknek megfelel.A külön jogszabály, a belvízi utakon közlekedő úszólétesítmények hajózásra alkalmassága és megfelelősége feltételeiről, az üzemképesség vizsgálatáról és tanúsításáról szóló 13/2001. (IV.10.) KöViM rendelet.A 13/2001. (IV.10.) KöViM rendelet 1. § (3) bekezdése rendelkezése alapján: A hajózási hatóság Magyarország belvízi útjain nem magyar lobogó alatt közlekedő úszólétesítmény üzemképességét tanúsító hajóokmányt elfogadja, amennyiben annak hatálya az adott zónára kiterjed, és azt Duna menti állam vagy olyan állam hatósága állította ki, amellyel Magyarország nemzetközi szerződés keretében a kölcsönös elismerésről megállapodott, továbbá, ha azt – többek között – Duna menti állam hatósága állította ki, a Rajnai Hajók Szemleszabályzata alapján állították ki, az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes államban vagy a Duna Bizottság tagállamában állították ki.A vízi közlekedésben való részvétel során, a víziközlekedés rendjéről szóló 57/2011.(XI.22.) NFM rendelet – a továbbiakban: Rendelet - 2. § előírása szerint:„2. § A Szabályzat alkalmazási köre a belföldön, valamint a Duna teljes szakaszán és - amennyiben erről nemzetközi szerződés rendelkezik - a Duna és a Tisza mellékfolyóinak külföldi szakaszain magyar lobogó alatt közlekedő vagy üzemeltetett úszólétesítményekre, továbbá Magyarország területén idegen lobogó alatt közlekedő vagy üzemeltetett úszólétesítményekre terjed ki.”A vízi közlekedésben való részvétel során, a víziközlekedés rendjéről szóló 57/2011.(XI.22.) NFM rendelet – a továbbiakban: Rendelet - mellékletét képező Hajózási Szabályzat, - melynek alkalmazási körét e rendelet 2. § határozza meg, - az I. Rész 1.10 cikk 2. bekezdése szerint az ugyanezen bekezdés a) pontjában megjelölt okmányt, a hajóbizonyítványt, kedvtelési kishajó esetében a nemzeti üzemképességi bizonyítvány helyettesítheti; amennyiben a hajó résztvevője a vízi közlekedésnek, akkor a Hajózási Szabályzat rendelkezéseit alkalmazni kell.A fentiek alapján kizárólag a hivatalos regisztrációt és a regisztrált kishajóra vonatkozó tulajdonlást igazoló német hajólevéllel („Ausweis”) rendelkező kishajó a magyarországi belvizeken abban az esetben közlekedhet, ha üzemképességi okmánnyal rendelkezik az előbb említett Hajózási Szabályzat ide vonatkozó rendelkezésére figyelemmel, és amelyet a már említett 13/2001. (IV.10.) KöViM rendelet 1. § (3) bekezdésében megjelölt államok valamely illetékes hatósága – vagy hajózási hatósági jogosítvánnyal felruházott szervezete – állította ki, és okmányában fel van tüntetve az a hajózási körzet vagy körzetek (belvízi zóna, vagy zónával egyértelműen azonosítható, konkrét vízterület), ahol rendeltetésszerűen közlekedhet.Információink szerint lehetőség van Önöknél a területi Vízügyi- és Hajózási Hivataloknál (WSA) német nyilvántartásban regisztrált kishajó hajólevele („Ausweis”) mellékleteként a nyilvántartó hajózási hatósági jogosítvánnyal felruházott szervezet által kiállított kiegészítő okmány beszerzésére, amely tartalmazza az adott kishajó műszaki érvényességének lejáratát, illetve azt a hajózási körzetet, amelyben a kishajó üzemelhet.A tulajdonjogot igazoló „Ausweis” és a kiegészítő okmány birtokában valamely német nyilvántartásban lévő kishajó jogszerűen üzemeltethető Magyarország belvízein a kiegészítő okmányban feltüntetett műszaki érvényesség lejáratáig, az engedélyezett hajózási körzetben.Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását. Üdvözlettel: Tamáska Csaba sk.osztályvezető Erődi József hajóüzembiztonsági és regiszteri referens Nemzeti Közlekedési HatóságÚtügyi, Vasúti és Hajózási Hivatal Hajózási Főosztály Hajóüzembiztonsági és Regiszteri Osztály |
#33
|
||||
|
||||
Da versuchst sich wohl wieder ein Beamter über Gültiges EU-Recht hinwegzusetzen
__________________
Gruß Volker *************************************** und immer `ne Handbreit Sprit im Tank http://www.msv-germersheim.de Bin hier zu finden Inoffizielle Boote-Forum Map
|
#34
|
|||
|
|||
Zitat:
|
#35
|
||||
|
||||
Ungarn
okmányában fel van tüntetve az a hajózási körzet vagy körzetek (belvízi zóna, vagy zónával egyértelműen azonosítható, konkrét vízterület), ahol rendeltetésszerűen közlekedhet.Információink szerint lehetőség van Önöknél a területi Vízügyi- és Hajózási Hivataloknál (WSA) német nyilvántartásban regisztrált kishajó hajólevele („Ausweis”) mellékleteként a nyilvántartó hajózási hatósági jogosítvánnyal felruházott szervezet által kiállított kiegészítő okmány beszerzésére, amely tartalmazza az adott kishajó műszaki érvényességének lejáratát, illetve azt a hajózási körzetet, amelyben a kishajó üzemelhet.A tulajdonjogot igazoló „Ausweis” és a kiegészítő okmány birtokában valamely német nyilvántartásban lévő kishajó jogszerűen üzemeltethető Magyarország belvízein a kiegészítő okmányban feltüntetett műszaki érvényesség lejáratáig, az engedélyezett hajózási körzetben.
....Im Schiffdocument soll: die Fahrtgebiet aufgeführt werden. (Binnenzone, See oder eindeutig identifiziert Zonen spezifische Wasserbereich) ... technische Prüfungen mit Ablaufdatum das die Technische, Sicherhets-und Umweltanforderun erfüllt sind Im Eigentumnachweis soll einem Gültigkeitbegrenzung haben. Die wichtigste Teile versuchte ich zu übersetzen. Leider diese „Kleinigkeiten“ in Ausweis nicht auffindbar sind! |
#36
|
|||
|
|||
Zitat:
...ist dann mein Eigentum nach Ablauf nicht mehr mein Eigentum??? na ja
__________________
Gruß Klaus |
#37
|
||||
|
||||
Google übersetzer ist zwar komisch aber wenn ich den Brief oben übersetzen lasse :
Információink szerint lehetőség van Önöknél a területi Vízügyi- és Hajózási Hivataloknál (WSA) német nyilvántartásban regisztrált kishajó hajólevele („Ausweis”) mellékleteként a nyilvántartó hajózási hatósági jogosítvánnyal felruházott szervezet által kiállított kiegészítő okmány beszerzésére, amely tartalmazza az adott kishajó műszaki érvényességének lejáratát, illetve azt a hajózási körzetet, amelyben a kishajó üzemelhet.A tulajdonjogot igazoló „Ausweis” és a kiegészítő okmány birtokában valamely német nyilvántartásban lévő kishajó jogszerűen üzemeltethető Magyarország belvízein a kiegészítő okmányban feltüntetett műszaki érvényesség lejáratáig, az engedélyezett hajózási körzetben Es ist möglich, von Ihrer Seite die territoriale Wasser-und Schifffahrtsbüros (WSA) registriert kleinen Schiffsbuchstabe ("Ausweis") als Anhang an den Kauf von zusätzlichen Dokuments durch den Versand offiziellen Fakultät dotiert Organisation der Einreichung der deutsche Rekord, enthält ausgestellt technische Gültigkeit dieses kleine Boot der Laufzeit oder die Versandzone, in der die Laufzeit der technischen Gültigkeit Marinas in "Ausweis" und ergänzenden Unterlagen im Besitz eines deutschen Rekord von dem kleinen Boot üzemelhet.A Eigentum legal in Ungarn in den in der ergänzenden Unterlage, die die zugelassenen Linienbereich aufgelistet inneren Gewässern betrieben werden Ich verstehe das so, dass mit einem Eigentumsnachweis (den man ja im Ausland eh mitführen sollte wenn man mit dem WSA-Kennzeichen unterwegs ist z.B. Kopie des Kaufvertrages und der Mehrwertsteuernachweis) es kein Problem ist mit dem WSA-Kennzeichen einzureisen.
__________________
Gruß Volker *************************************** und immer `ne Handbreit Sprit im Tank http://www.msv-germersheim.de Bin hier zu finden Inoffizielle Boote-Forum Map |
#38
|
||||
|
||||
Na ja, halte ich für mindestens fragwürdig. Worin besteht denn der Unterschied zwischen Boot und Auto, so rein rechtlich? Sind beides bewegliche Sachen. Beim Auto würde wohl keiner auf die Idee kommen, dass "man da den Kaufvertrag und MwSt- Nachweis mitführen" muss. Da reich die Zulassung (heute Teil I), ist ein amtliches Dokument.
Warum sollte das bei einem Boot anders sein? Nur weil in irgendeiner ausländischen Behörde irgendeiner eine Idee hatte? Davor schützt einen Gott sei Dank das EU- Recht. Dort ist ganz klar geregelt, dass amtliche Dokumente (und dazu zählt auch die WSA- Registrierung!) gegenseitig anzuerkennen sind! Da steht schließlich auch alles Wichtige drin: Kennzeichen, techn. Angaben, Halter. Hier wird einem ausländischen Freizeitkapitän ja auch nicht vorgeschrieben, was man in den Dokumenten gerne drin stehen hätte! Als Nächstes kommt dann vielleicht in irgendeinem Land jemand auf die Idee, dass der Bootsfahrer noch einen Nachweis über die ästhetische Farbgestaltung brauchen könnte... Und um noch ein Argument zu entkräften: Das WSA ist eine Bundesbehörde. Verwandtschaft von mir arbeitet da und ist Angestellte des Bundes, nicht irgendeiner Gebietskörperschaft.... Gruß Lutz
|
#39
|
|||
|
|||
In Ungarn unterliegen Boote einer technischen Prüfung, vergleichbar dem TÜV, allerdings mit größerem Intervall.
Eine solche technische Prüfung würden die Ungarn gern auf ausländische Boote anwenden. @Lutz: In Ungarn ist so manches fragwürdig, aber sicher nicht nur in Ungarn. Sicher hast du Recht, mit deinem Hinweis, das letztendlich Europäisches Recht anzuwenden ist, aber wenn einem das Boot zunächst an die Kette gelegt wird, ist ein Urlaub schnell im Eimer. Recht haben und Recht bekommen sind zweierlei Dinge. Wer jedoch in ein ehemaliges Ostblockland fährt und meint er könne auf sein Recht Pochen, macht sich zu weilen selbst das Leben schwer. |
#40
|
|||||
|
|||||
Zitat:
Gruß Lutz
|
#41
|
||||
|
||||
Zitat:
Sie sind seit dem 1. Mai 2013 der Generaldirektion Wasserstraßen und Schifffahrt nachgeordnet, die ihrerseits dem Bundesministerium für Verkehr und digitale Infrastruktur (BMVI) untersteht.
__________________
Gruß Fred ------------------------------------- Bootfahren in Kroatien ------------------------------------- |
#42
|
|||
|
|||
@ Fred:
Wenn Du mal den von Dir verlinkten Artikel vollständig lesen würdest, dann würdest Du eigentlich auch erkennen müssen, dass dies nach wie vor eine Bundesbehörde ist, wie die sich gliedert ist völlig Banane. Wie in dem Artikel ausgeführt: Die Gesetzgebungskompetenz (für Bundeswasserstr.) steht nur dem Bund zu!! so, ist mir zu mühsam, bin raus. Gruß Lutz |
|
|