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Technik-Talk Alles was nicht Bootspezifisch ist! Einbauten, Strom, Heizung, ... Zubehör für Motor und Segel

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  #1  
Alt 09.05.2015, 20:24
boatgoball boatgoball ist offline
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Standard MWM KDW415D mit Renk WHF12.5

Hello

Sorry I speak very little Deutsch

I have a boat with a 1957 MWM KDW415D motor with Renk WHF12.5 getriebe

does anyone else have a similar motor/getriebe

I would like to know as much as possible

It seems very hard to get the getriebe in neutral I'm not sure if I'm doing something wrong or if there is a problem

Any advice welcome

Danke

Ian Fisher
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  #2  
Alt 09.05.2015, 22:02
Benutzerbild von hein mk
hein mk hein mk ist offline
Fleet Admiral
 
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Standard

Moin Ian
The Renk-gears have hydraulikorperated clutches,so the first chek to doe is:When the lever at your bridge stands in neutralposition the operatingvalve on the gear must be in neutralposition also,the neutralposition of the valve is in general indecated by an springoprated pin ore steelball.
Sometimes there are problems when the wrong gearoil is filed in,most times by cold wetherconditions.
gruss hein PS:my english not so well trained when i have to write something

Geändert von hein mk (09.05.2015 um 22:07 Uhr)
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  #3  
Alt 10.05.2015, 10:23
boatgoball boatgoball ist offline
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Standard oil change

Danke für deine Antwort
Ich wechselte das Öl für SAE30 und es scheint besser zu sein
Ich glaube, ich im Getriebe hatte auch zu viel Öl

Ich habe das Original-Handbuch für das Getriebe
(Ich denke, es ist mechanisch nicht hydraulisch)

Ich denke, es muss eine Technik zum Wechseln der Fahrstufen sein
Wenn jemand erklären könnte, würde ich schätzen

dank

Ian Fisher
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